tisdag 3 juni 2008

Nu ska den dödens dö!

Suck. Det jag har väntat på. En stor, blöt, stinkande pöl i vår nya Ikea-soffa. Hon har haft sina ställen ända sen hon flyttade in, Kattmamman. Bänken i hallen - så vi måste säga till alla våra gäster att absolut inte lägga jackor och tröjor på den. Ena hörnet av spisen - man har fått lära sig att skrubba plattorna med såpa och diskmedel. Vi håller sovrummet konstant stängt och har satt in en kattlåda i köket. Bara en sån sak. Kattlåda i köket, som stinker och grusar ner. Min stackars systerson fick sina gosedjur dränkta i piss när han var och hälsade på.

Men så går det en lång period där hon sköter sig och Elsa har till och med accepterat henne. Och då skjuter man på det, vill inte ta tag i det. Hon har ju faktiskt blivit tamare. Men också utökat sitt revir in i vardagsrummet. Och nu stinker min nya Ikea-soffa.

Tiden på death row är över. Nu ringer jag och bokar spruta hos veterinären. Undrar vad hon vill ha som sista måltid?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag bor under bergakungen och Biffen bara det är skrämmande och nu läser man att djuret ska döde DÖ! JAG ÄR RÄDD FÖR MINA GRANNAR!

Anonym sa...

äntligen är det lite stake i dig!! säg till biffen att du har mer pung än han...;-)