tisdag 17 juni 2008

Bergakungen for president!

När jag blir statsminister, har jag mina medregenter klara:
- Kristina Lugn som försvarsminister. Vem bråkar med Kristina liksom?
- Kristofer Lundström som kulturminister. Gärna tillsammans med hela Kobragänget.
- Amelia Adamo som näringsminister. Företagsledare, journalist, mamma, och en jävel på varumärken.
- Fredrik Lindström som skolminister. Han skulle säkert se på skolan på samma sätt som han ser på svenska språket: utveckling, kreativitet och individualism.
- Gudrun Schyman som jämställdhetsminister. För att Gudrun är Gudrun. Banne mig.
- Tomas Bodström som justitieminister. För att han faktiskt trixade till det rätt bra med en del lagändringar. Som att en våldtäkt är en våldtäkt till exempel. Bara en sån sak.
- Elisabet Dahlin som miljöminister. Hon fixar både miljöarbete, fairtrade, mänskliga rättigheter och Rädda Barnen.
- Timbuktu som arbetsmarknadsminister. Du, det löser sig.
- Anna Wahlgren som finansminister. För att hon gav bort hela sin ärvda förmögenhet till tiggare.
- Zlatan som utrikesminister. Ärligt talat, ingen sätter sig på Zlatan.

Tänk, va mysigt vi ska ha det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

men jag då?!

Anonym sa...

Du har min röst!

Anonym sa...

asså- är det verkligen tillåtet att ha en blogg när man inte använder den?!