tisdag 21 april 2009

Biffen outad på facebook


Biffen är facebook-vägrare. Och han tycker inte om att jag lägger bilder på facebook av honom. Egentligen inte på grund av den där copyright-frågan om att facebook då äger dina bilder (vad skulle facebook göra med bilder där Biffen går i djurparken eller matar fåglar liksom?) utan för att han inte har kontroll över vilka foton jag visar för mina vänner. Men ibland så kollar han igenom mina facebook-album och häromdagen så upptäckte han att en av facebook-vännerna hade kallat honom "Biffen".
- Va!? Har du BERÄTTAT att det är jag som är Biffen!?
- Men älskling, alla som läser min blogg FATTAR ju att det är du som är Biffen.
- Nä, Biffens identitet skulle ju vara hemlig! INGEN ska veta att det är jag som är Biffen!
- Men hallå, det fåtal människor som läser min blogg, dom känner ju mig och dom känner ju dig och då vet dom ju att det är du som är Biffen.
- Fan.

Inga kommentarer: