torsdag 4 september 2008

Timotej

Jag klippte mig i dagarna... (Jo, det blev ett tredagars-projekt, eftersom frisören inte hade något vatten i måndags och jag fick därför komma tillbaka på onsdagen för att färga det.) Biffen tycker att tjejer ska ha långt hår och att det därför är onödiga pengar att gå till frisören. Att mitt hår ser ut som en illa tilltygad hängbjörk på hösten spelar honom ingen roll. Men det är ju så där kul när man kommer från frisören och pojkvännens kommentar är: "Jaha, då blir det inget sex ikväll då."

Jag diskuterade detta med min frisör (som för övrigt är en trevlig tjej som är typ tre år yngre än mig) - att de flesta män verkar gilla långt hår. Är det drömmen om den unga kvinnan, med tanke på att de flesta kvinnor verkar klippa håret kortare ju äldre dom blir? Eller är det den ljuva timotej-damen de drömmer om? Hon som bakar bullar, är moderlig fast hon ännu inte fött barn, springer över ängarna med fladdrande lockar, men ändå är en jävel på blow-jobs? Nåja, i alla fall konstaterade vi, enligt en icke-kvalificerad statistisk övervägning, att minst två tredjedelar av den manliga, heterosexuella befolkningen vill att deras kvinna ska ha långt hår.

Frisören konstaterade också att de flesta kvinnor därmed viker sig för den manliga viljan och ser till att ha långt hår. (Nåja, vi får väl hoppas att det är den egna viljan också, i de flesta fall.) Jag berättade att min systers man brukade vilja att hon skulle ha långt hår, vilket hon fullkomligt ignorerade - och hon fick sällan beröm från maken när hon kom hem från frisören. Med kort hår.
- Oj, sa min frisör, det var strongt. Jag hade nog vikt mig för hans vilja. Är de fortfarande gifta?
- Nä, de har varit skilda några år nu. (tanke-paus) Och nu är syrrans hår faktiskt längre än någonsin.
Go sister. ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

fast nu börjar honungsmannen påtala hur mycke han uppskattar mitt långa, kvinnliga hår...så nu är det kanske snart dags att gå till frissan...?