tisdag 18 maj 2010

Biffens barnvagn

Det har varit mycket barnafödande i min umgängeskrets de senaste tre åren. Och ett återkommande samtalsämne bland mödrarna har varit barnvagn. Vilken modell är bäst i stan? Vilket märke är mest prisvärt? (Här kommer säkert fler frågor att besvara, men då har jag redan slutat lyssna.) Jag saknar tydligen barnvagns-genen. Jag kan liksom inte tänka mig något tråkigare att lägga pengar på. Och jag struntar i hur den ser ut, så länge den inte är en rosa maräng.

Därför var det slutligen Biffen som tog tag i saken och letade upp en barnvagn på Blocket. I söndags bar det iväg ut till Vellinge för att göra ett kap på en Emmaljungavagn hos Johan & Eva. Det var Johan som stod för försäljningen och Biffen för köpet - bilhandel ska ju ske karlar emellan. Däremot så påpekade Johan vid ett flertal tillfällen när han demonstrerade vagnens olika finesser att det var ju Eva som kunde den bäst. Eva hade tyckt att det var dumt att man bara kan sätta parasollet på en sida så Johan hade installerat en mojäng så att man kan sätta parasollet på båda sidor om vagnen. Eva hade använt skötväskan även som handväska. Vagnen var tydligen Evas, inte Johans.

Jag vill därför noga påpeka att i vår familj tillhör barnvagnen Biffen. Det är Biffen som har köpt den, Biffen som kan tekniken och Biffen som kommer att använda skötväskan som handväska.

4 kommentarer:

Kristin sa...

Jag lät Micke sköta hela barnvagnsbiten efter en - låt oss kalla det episod - på Babyland när vi scoutade barnvagnar och jag brast i gråt tre gånger över alla valmöjligheter och till sist hulkande pekade på barnvagnen som stod uppställd ovanpå ingången och sa "jag vill ha den där, den är jättefin!" och säljaren medlidsamt tittade på mig och sa "den är från sjuttiotalet, det är ett utställningsexemplar". Det motade inte direkt tårflödet, kan vi väl konstatera.

Sedan blev det en Quinny någonting på Blocket som har varit hur bra som helst, men jag kan fortfarande inte sätta dit sittdelen, efter tre år. Barnvagnar ÄR karlgöra!

Anonym sa...

Du kunde inte fälla ihop vagn nummer 2 eller 3 heller tills för bara några veckor sedan =)

Kristin sa...

Jag kan fortfarande inte fälla ihop vagn 2.. om vi nu ska vara petiga!

/sand. sa...

Hehehe...

Nappflaskor är också karlgöra, tycker jag.