torsdag 15 januari 2009

Orökt, inrökt, rårökt

Nu har Biffen slutat röka. Vi snackade om det, så där lite löst, för nån vecka sen - i termer som "vi borde, kanske, nån gång, inom en ganska snar framtid..." Så kom han hem i söndags och sa "jaha, då slutar vi röka imorron då!" Vaddå VI!? Jag har bara åtagit mig att läsa den där boken som Storasyster gav mig för typ två år sedan, som garanterar att man ska sluta röka om man bara läser det. Sen, när jag har läst den, så får vi se om det går att sluta... "Men har du börjat läsa den då?" undrade Biffen. Nä. Så i söndags muttrade jag mig igenom förordet, slog ihop boken och snäste "ja, nu har jag börjat läsa den!!" Jag har i och för sig inte öppnat den sedan dess, men jag tänkte att jag hinner nog igenom 3-4 kapitel över kaffe och cigg i helgen.

Biffen rökte i alla fall färdigt sitt sista paket i måndags, säger han. Men han gick genast och köpte en snusdosa. Han kommer inte att bli beroende av snuset förstår ni, eftersom han inte är någon beroende-människa och han kan sluta med samtliga laster när som helst egentligen. Sure, baby.

2 kommentarer:

Kristin sa...

Man måste bara älska dig litegrann :)

Anonym sa...

hur långt har du kommit i boken nu då...?;-)