fredag 30 maj 2008

Sockertoppsmannen

Igår berättade jag för mannen som jag älskar att jag har startat en blogg.
- Varför då?
- Tja, varför inte?
- Du får absolut inte skriva nåt om mig!
- Nähä?
- Du måste låtsas som om jag inte existerar!
- Nä, men det går ju inte. Jag kan ge dig ett fejk-namn istället... Som typ Sockertoppsmannen.
Sur blick åt mitt håll.
- Nähä? Men vad vill du heta då?
Tanke-tystnad en liten stund och sedan ett stort varggrinsleende när han säger:
- Biffen!
Ler nöjt för sig själv en stund, men säger sedan:
- Men du får ändå inte skriva om mig!
- Nähä.
- Jag stämmer dig!
- Nejdå.
- Jag hugger dig!
- Nädå... Men jag SKA inte skriva om dig. Jag ska skriva om Biffen!

Jag tror att den här bloggen kan komma att handla en hel del om Biffen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

lägg ut en bild på biffen oxå...hehe...

Anonym sa...

Biffen är ju coolt! (Vem är Bananen?) Stackars Micke som går under namnet Monster i min blogg.. :D