fredag 30 maj 2008

Aleida

Igår kollade vi på en dokumentär om Che Guevara. Jag berättade för Biffen att jag för längesen hade en dröm om att jag var Ches fru Aleida. (En natt-dröm alltså, inte en dag-dröm.)
- Vill du höra om drömmen? frågade jag Biffen.
- Nej.
- Jag drömde att jag befann mig i ett tält i ett sånt där guerilla-läger i djungeln. Och så var jag passionerat kär i mannen bredvid mig, som var Che.
- Mmmm...
- Och så drömde jag att jag stod och höll i ett barn, som var hans, och han typ dödade nån annan och jag var så ledsen för att han var så grym.
- Jaha...
- Tänk om jag har varit Aleida i ett tidigare liv..?
- Då kanske jag var Che Guevara i ett tidigare liv! svarar Biffen.

Jo, den logiken funkar ju säkert.

2 kommentarer:

Anonym sa...

allså grejen är den- att dina ögon är mer lika ches ögon och biffens ögon är mer lika aleidas ögon. tänk om det var precis tvärtom? att biffen var aleida o du var che. hmm... tja det skulle nog tom stämma mycke bättre än er version...;-)

Anonym sa...

Varje gång jag läser hennes namn, Aleidas alltså, tänker jag på en ungdomsbok vi har på landet, där en Alida Gummiskal förekommer. Och sen blir det lite svårt att ta stackars Aleida på allvar..