onsdag 14 oktober 2009

Biffen vs Persbrandt

Alltså Mikael Persbrandt. Vilken man! Eller? Nu är kanske inte Persbrandt hetaste ämnet för dagen, men jag vill inte blogga om Anna Anka, så jag tar en person som är yesterday's news istället. Anledningen att jag bloggar om just Persbrandt är för att Biffen har någon slags hangup på den mannen. Ja, jag skulle nog nästan jämföra det med en besatthet faktiskt, hehe.

Några av mina väninnor (Speciellt en av dom. Du vet vem du är.) tycker att Mikael Persbrandt är offantligt sexig och manlig. Jag fattar det, han ÄR väldigt manlig i sin framtoning. Och just nu tänker jag inte gå in på och försöka definiera manlighet, men jag tror de flesta av er fattar vad jag menar. Han är väl dessutom en ganska bra skådis, även om jag inte förstår den gudaupphöjning som svensk filmindustri har gett honom. Jag menar, måste han bli erbjuden roller i ALLA filmer som SF gör? Det finns ju faktiskt andra skådisar. Jonas Karlsson till exempel. (PS: Det är Elle.)

Men i fallet med Biffen och Persbrandt så är det ju inte så att Biffen vill hångla med Micke. Han vill slåss med honom. Flera gånger har han sagt det. Varje gång Persbrandt dyker upp på TVn säger han det. Och det är ju ganska ofta. Inte så där som när jag ser Bert Karlsson på TV och säger: "Fan va jag vill slå honom på käften", utan mer i nån slags ton av att det vore en kul utmaning, som att hoppa bungyjump eller spela tennis med Björn Borg. Biffen tror nämligen att Micke skulle ge honom en schysst fight, som såklart Biffen ändå skulle vinna och gå därifrån med ett nöjt leende på blodiga läppar.

Jag tror det handlar om att Biffen vill bevisa för Persbrandt vem det är som är mest manlig. Eller så är det något homoerotiskt... Nä, nu får jag sluta skriva annars blir jag utelåst i natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

betyder det att du har Micke Persbrant i sängen? :P